سفارش تبلیغ
صبا ویژن
معبرسایبری تاسوکی

در کودکی خوانده بودیم” آن مرد درباران آمد”؛ غافل ازاینکه تاآن مردنیاید، باران نمی بارد . . .

کامران باقری لنکرانی نامزد نهایی جبهه پایداری شد 

انتخابات - یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از تایید کامران باقری لنکرانی در شورای فقاهتی این جبهه خبر داد و گفت که وی هفته آینده معرفی خواهد شد.

محمود عزیزی: حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت وگویی تاکید کرده که «دوستان شورای مرکزی مایل بودند که جلیلی، لنکرانی، فتاح و میرکاظمی در ائتلاف این جبهه حضور داشته باشند اما خود این دوستان، انگشت اشاره را به سمت لنکرانی بردند.»
کامران باقری لنکرانی پزشکی 47 ساله است که در دولت نهم به عنوان وزیری جوان در راس وزارت بهداشت قرار گرفت. او در دوران وزارتش عملکرد مورد قبولی داشت و یکی از رسانه ای ترین چهره های دولت بود و به همین علت وقتی رئیس جمهور تغییر وزیر بهداشت در دولت دهم گرفت در گفت وگویی او را« هلو» خواند.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از به تائید رسیدن نامزدی لنکرانی در شورای فقاهتی این جبهه خبر داده و گفته است: «اگر وی به تایید شورای فقاهتی نرسیده بود که معرفی نمی‌شد و حتما لنکرانی به تایید رسیده است که آیت الله مصباح یزدی به عنوان یکی از فقهای جبهه پایداری، در جلسه معرفی وی حضور خواهد یافت.»
جبهه پایداری تاکنون اسامی اعضای شورای فقاهتی این تشکل سیاسی را اعلام نکرده است. آیت الله مصباح یزی و مرحوم آیت الله خوشوقت دو عضو ارشد این شورا بودند.
خبرآنلاین پیش از این در جریان برگزاری نشست سیاسی جبهه پایداری از آقاتهرانی دبیرکل این جبهه درباره انتخاب باقری لنکرانی سوال پرسید که وی این موضوع را رد نکرد. اینجا و اینجا  و اینجا را هم ببینید.
باقری لنکرانی مهمترین چهره جبهه پایداری در انتخابات جاری است و زمانی که چند ماه قبل اخباری درباره عدم علاقه وی به حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد، خیلی زود رجانیوز سایت نزدیک به جبهه پایداری درگفت وگو با وی این موضوع را رد کرد. 
از هفته قبل و بعد از سخنرانی لنکرانی در مشهد و اینکه وی اعلام کرد برنامه هایش رابرای حضور در انتخابات به آیت الله مصباح یزدی ارائه داده تا نظرات این چهره مذهبی را بداند، احتمال حضور باقری لنکرانی در عرصه انتخابات قوت گرفت.
لنکرانی اعلام کرده است در صورت نامزدی در انتخابات قصد حضور در هیچ ائتلافی را ندارد. این در حالی است که دو ائتلاف پیشرفت و ائتلاف بزرگ اصولگرایان از دیگر نامزدهای حاضر در این عرصه برای اجماع میان اصولگرایان دعوت کرده‌اند.
اعضای جبهه پایداری همچنین به دنبال اقناع سعید جلیلی رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بودند اما گویا وی حاضر به حضور در این عرصه نشد. با این حال رئیس دفتر آیت الله مصباح به خبرگزاری تسنیم گفته است : «اگر وی سفر خارجی نداشته باشد، دوستان مایل هستند که وی در جلسه {معرفی نامزد جبهه پایداری} حضور داشته باشد البته برای حضور وی، پیگیری‌هایی هم انجام شده است.»
وی درباره اعلام حمایت رسمی جلیلی، میرکاظمی و فتاح از لنکرانی، تأکید کرد: امیدوارم که این امر محقق شود چرا که بعید می دانم مانعی بر سر این کار وجود داشته باشد.
کاندیدای جبهه پایداری قرار است که روز یکشنبه با حضور و سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مسجد ارک تهران رسما معرفی شود.




برچسب ها : اخبار
نوشته شده توسط : زریافتی

 

 

افزایش تعداد تلفات انفجارهای بوستون/ اوباما: عاملان انفجارها مجازات می شوند

آمریکا - تعداد تلفات انفجارهای روز دوشنبه بوستون در آمریکا به سه کشته و بیش از 100 زخمی افزایش یافت. باراک اوباما با اشاره به این انفجارها وعده داد عاملان آن را مجازات خواهد کرد.

 




برچسب ها : اخبار
نوشته شده توسط : زریافتی

 

زمین‌لرزه‌‌ای به قدرت 7.5 ریشتر سراوان در سیستان و بلوچستان را لرزاند.

به گزارش آخرین نیوز، دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدید زاهدان و منطقه جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم از خانه‌های خود خارج شده و به کوچه و خیابان ریختند.

هنوز از خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه گزارشی در دست نیست.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین لرزه را 7.5 ریشتر  اعلام کرده است.

این زلزله در عمق 18 کیلیومتری روی داده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام گروه های ارزیاب این جمعیت به مناطق زلزله زده شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

***

زلزله 7.8 ریشتر شد!

سازمان زمین شناسی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی 7.8 ریشتر استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

مرکز این زلزله در 86 کیلومتری از شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

ساختمان های بلند دهلی نو، پایتخت هند، بر اثر این زمین لرزه تحت تاثیر قرار گرفتند و لرزش در سراسر خلیج فارس و منطقه گسترده تر از خاومیانه نیز احساس شده است.

***

این زمین لرزه در شهرستانهای زاهدان - خاش - سیب و سوران - کنارک - زابل و زهک هم احساس شد.

زلزله استان سیستان و بلوچستان، شیراز و هرمزگان  نیز احساس شد.

این زمین لرزه در شهرستانهای میناب - رودان - بستک - قشم - بندرعباس - سیریک احساس شد.

گفته می شود، این زمین لرزه در منطقه خلیج فارس و دهلی نو نیز احساس شده است.

 
***
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: تیم های واکنش سریع اورژانس خاش استان سیستان و بلوچستان به منطقه زلزله  زده سراوان اعزام شدند.

محمد تقی طالبیان افزود: این گروه ها همراه یک تیم ارزیاب با 9 دستگاه آمبولانس به این منطقه اعزام شده اند و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به این منطقه فرستاده می شود .

وی گفت: ارتباطات تلفنی در منطقه زلزله زده سراوان قطع شده است و استان های همجوار ازجمله بندرعباس ، بوشهر و شیراز برای کمک رسانی به مصدومان این حادثه اعلام آمادگی کرده اند.

***

اورژانس کشور تلفات را کم پیش‌بینی کرد/سراوان آسیب ندید

معاون اورژانس کشور گفت: تیمهای عملیاتی و نیروهای امدادی برای کمک به زلزله زدگان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند.هنوز برآورد دقیقی از میزان مصدومان و تلفات نداریم اما با توجه به تراکم پایین جمعیت پیش بینی می کنیم تعداد تلفات و مصدومان زیاد نباشند.

محمدسرور در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: زلزله 7.5 ریشتری سیستان و بلوچستان در حالی رخ داد که رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس سیستان و بلوچستان در سراوان حضور داشت و طبق گزارش وی منطقه سراوان آسیب جدی ندیده است و علت آن این است که از کانون زلزله حدود 150 کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: با توجه به پایین بودن تراکم جمعیت منطقه زلزله زده پیش بینی و امیدواری ما این است که تعداد تلفات و مصدومان این حادثه زیاد نباشد اما نیروهای ارزیابی و عملیاتی اورژانس هم اکنون در منطقه و در حال اعزام هستند و به زودی اخبار دقیق تر اعلام می شود.

***

حاتم نارویی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا این لحظه خساراتی از زمین لرزه سراوان گزارش نشده است که به محض اطلاع میزان خسارت‌ها اعلام خواهد شد.

***

وقوع بزرگترین زمین لرزه 40 سال اخیر در کشور

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی کشور گفت: زمین لرزه سراوان بزرگترین زلزله کشور در 40 سال گذشته بوده است.

به گزارش مهر، زارع افزود: در سال 76 زلزله ای با قدرت بیش از 7 ریشتر در شهرستان قائن رخ داده بود و می توان گفت که زمین لرزه سراوان بزرگترین زلزله ای است که پس از دهه 50 در کشور رخ داده است.

به گفته رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی کشور، این زلزله در عمق 15 کیلومتری زمین رخ داده است که با توجه به وجود روستاهایی که در آن منطقه وجود دارد ممکن است تلفاتی را داشته باشد.

زارع افزود: این گسل با گسل برازجان مرتبط نیست و هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

***

زلزله در کرمان هم احساس شد/ کرمان در آماده باش

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه زمین لرزه سراوان سیستان و بلوچستان در کرمان نیز احساس شد گفت: در حال حاضر کرمان در حالت آماده باش است.

بهنام سعیدی در گفتگو با  مهر با اشاره به زمین لرزه 7.5 ریشتری سراوان اظهار داشت: این زمین لرزه گرچه در کرمان احساس شد اما خسارتی نداشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت آماده باش در کرمان اعلام شده است.

سعیدی تصریح کرد: در حال تشکیل ستاد حوادث در کرمان هستیم و به زودی نیروهایی به مناطق زلزله زده سیستان و بلوستان اعزام اخوهند شد.

***

وضعیت در کانون زلزله عادی است / تنها 3 نفر مجروح شده‌اند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بنده اکنون در کانون زلزله هستم و شرایط نیز عادی است.

فریبرز راشدی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان که در مرکز بهداشتی و درمانی گشت(کانون زلزله) مستقر است در گفت‌و گو با فارس گفت: تا اکنون تنها  سه مجروح سرپایی داشتیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود:با این حال 4 دستگاه آمبولانس در مرکز مستقر شده است.

***

سراوان و خاش خسارت زیادی ندیده است/ارتباطات قطع شد

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مرکز اصلی زلزله در بیابان‌های سیستان و بلوچستان بوده است و اعلام کرده است سراوان و خاش خسارت زیادی ندیده است.

مرتضی اکبر‌پور در گفت‌وگو با فارس درباره زلزله 7.5 ریشتری در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرکز اصلی زلزله در بیابان‌های سیستان و بلوچستان بوده است و اعلام کرده است سراوان و خاش خسارت زیادی ندیده است.

وی ادامه داد: به دلیل قطع ارتباطات ارتباطات مخابراتی اطلاعات دقیقی از مکان‌های زلزله زده نداریم ولی استان‌های معین، سیستان و بلوچستان نیز برای امداد رسانی در آماده ‌باش کامل به سر می‌برند و نیروهای هلال‌احمر نیز به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

***

شدت زمین لرزه 7.5 ریشتری سراوان به حدی بود که نهبندان که مرز مشترک با سیستان و بلوچستان دارد به شدت لرزید.

***

معاون اورژانس کشور گفت: شهرهای سراوان و زابل مصدومی نداشتند اما در مورد روستاهای اطراف نیروهای اورژانس در حال تکمیل اطلاعات هستند.

محمد سرور در گفت و گو با فارس، افزود: هنوز هیچ آماری از کشته‌ها و مجروحان زلزله 7.5 ریشتری سیستان و بلوچستان قابل تأیید نیست اما اطلاعات اورژانس کشور حاکی از این است که نسبت به شدت بالای زلزله میزان تلفات بسیار کم است.

***

تخریب 1000 ساختمان در روستای مشیخل پاکستان در مرز ایران بر اثر زلزله

به گزارش آخرین نیوز، خبرنگار الجزیره در پاکستان خبر از تخریب 1000 ساختمان در روستای مشیخل پاکستان در مرز ایران داد.
 
***

بازتاب رسانه‌های خارجی از زلزله 7.8 ریشتری در سیستان و بلوچستان/دوبی برج خلیفه را تخلیه کرد

شبکه تلویزیونی پرس تی وی تاکنون مرگ دست کم 40 نفر را تایید کرده است.

یک شرکت روس که نیروگاه بوشهر را ساخته است در این باره گفت:این زلزله به نیروگاه آسیبی وارد نکرده است.

محمد وزیر، خبرنگار بی بی سی فارسی در پاکستان نیز گفت: این زلزله در شهرهای کراچی و کویته نیز احساس شده است.

پرس تی وی گزارش داده است، مقامات در دوبی دستور تخلیه برج‌های بلند از جمله برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان به ارتفاع 828 متر را صادر کرده‌اند.

خبرگزاری های بین المللی اعلام کرد که مردم در دهلی نو، دوبی و ابوظبی بر اثر لرزش زمین وحشتزده شده و به خیابان ها آمده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل یک مقام شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، پیمانکار احداث نیروگاه اتمی بوشهر گفته است که زلزله امروز در ایران هیچ خسارتی متوجه این نیروگاه وارد نساخته است.

***

زلزله سراوان آسیبی به استحکامات مرزی وارد نکرده است

در پی وقوع زلزله 7.5 ریشتری در شهرستان مرزی سراوان، نیروهای مرزبانی در مرزها مستقر هستند و آسیبی به تجهیزات آنان وارد نشده است.

مجید رسول‌زاده، رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زلزله آسیبی به تجهیزات و روند انسداد در مرزهای استان سیستان و بلوچستان وارد نکرده است، اظهار کرد: نیروهای مرزبانی در نقاط مرزی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی، وضعیت در مناطق مرزی سراوان به هم ریخته نیست، گفت: بر اساس گزارش‌های واصله، تنها تعدادی از خانه‌های گلی در این منطقه آسیب دیده‌اند.

براساس اعلام پژوهشکده بین‌المللی زلزله‌شناسی شدت این زمین لرزه یک ریشتر بیشتر از زلزله بم بوده و طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

زمین‌لرزه سراوان علاوه بر بندرعباس و شیراز در شهرهای کراچی و بلوچستان پاکستان و همچنین در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز احساس شده است.

***

کانون زلزله در شهرها نبوده است/آماده باش بسیج و نیروهای امدادی

سردار مرتضوی فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان اخبار منتشره در خصوص میزان تلفات انسانی در اثر زلزله استان سیستان را تکذیب کرد و گفت : هنوز آمار دقیقی از این تلفات به دست نیامده و آنچه در برخی سایتها منتشر شده صحت ندارد.

وی در گفت و گو با پایگاه خبری دانا با بیان مطلب فوق افزود: زلزله در کانون شهرها رخ نداده است ولی بسیج و نیروهای امدادی برای امداد رسانی در آمادگی کامل به سر می برند.

سردار مرتضوی تصریح کرد: سیستم های مخابراتی و برق رسانی آسیب چندانی ندیده اند و به خصوص در شهرهای بزرگ مثل سراوان شرایط نامناسب نیست و تنها به دلیل زلزله برخی خودروها دچار تصادف شده اند که کار امداد رسانی به آنها ادامه دارد.

فرمانده سپاه سیستان ادامه داد: در شهرها و روستاهای نزدیک مرز زلزله با شدت بیشتری احساس شده است و نیروهای امدادی برای برآورد خسارت به این مناطق اعزام شده اند.

***

میزان تلفات احتمالی زلزله مشخص نیست

 سرپرست مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میزان تلفات احتمالی زمین لرزه امروز سراوان هنوز مشخص نیست، گفت: تیم‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق روستایی هستند.

***

تصویر ماهواره‌ای مرکز زلزله 7/5 سراوان

***
 مرگ 5 پاکستانی

در حالی که از میزان تلفات در ایران ، خبر دقیقی در دست نیست و سرپرست مدیریت بحران استان و سیستان و بلوچستان از زخمی شدن تنها دو نفر تا کنون خبر داده ، بی بی سی اعلام کرد 5 پاکستانی در منطقه مرزی پاکستان با ایران ، کشته شدند.

***

هشدار کارشناسان

باتوجه به وجود گسل سراوان در منطقه و سوابق زمین شناسی آن ، کارشناسان هشدار می دهند که ممکن است تا مدت مدیدی پس لرزه هایی حتی به بزرگی 6.8 ریشتر در منطقه رخ دهد که بسیار خطرناک است.

***

حدود 20 روستای سروان و خاش آسیب دیدند

به نطر می‌رسد روستاهای بین خاش و سراوان که بیش از 20 روستا هستند، آسیب جدی دیده باشند اما هنوز آماری از میزان تلفات و مصدومان این مناطق نیست به خصوص اینکه هم اکنون تمام خطوط تلفنی در این مناطق قطع است.

***
 رانش زمین در هند

بر اثر زلزله امروز ، در آسام هند ، زمین دچار رانش شد و یک کودک جان خود را از دست داد.

***

آمار متناقض جانباختگان از 3 تا 40 نفر

باشگاه خبرنگاران: منابع محلی تعداد جان باختگان را تا کنون 40 نفر اعلام کرده است.

***
فرودگاه های سراوان 10 تا 15 درصد تخریب شده اند

خالقی فرماندار سروان در خصوص این زمین لرزه گفت: کانون زلزله در 25 کیلومتری شهر تابع سراوان و 65 کیلومتری مرکز سراوان بوده است

بر اساس بررسی های انجام شده تلفات انسانی در حد مجروحیت 27 نفر داریم.

وی افزود: همچنین فرودگاه های سروان در حد 10 تا 15 درصد تخریب شده است.

***
مناطق زلزله زده ؛ دارای 1700 روستا است

منطقه ی زلزله زده سیستان بلوچستان دارای 1700 روستا با جمعیت 145 هزار و 170 نفر می باشد

میرمراد زهی نماینده ی مردم سروان در مجلس شورای اسلامی در خصوص زلزله گفت: براساس آماری که از فرمانداران شوراها و بخش های سروان گرفتیم متاسفانه شدت به قدری بود که مردم از خانه ها بیرون آمده اند.

وی افزود: این زلزله در عمق 95 کیلومتری این شهر رخ داد که آمار تلفات تا کنون 40 نفر اعلام شده است.

وی عنوان کرد: از طریق وزارت بهداشت هلال احمر و استانداری اکیپ ها و امداد و نجات ها برای کمک اعلام آمادگی کرده اند.

میر مراد زهی افزود: این شهر دارای بافت های قدیمی است؛ همچنین دارای 1700 روستا با جمعیت 145 هزار و 170 نفر می باشد و همچنین تعداد 94 هزار و 982 نفر جمعیت شهری است.از این رو اکیپ ها باید سریعا با امکانات زیاد به این مناطق رجوع کنند.

***

27 مجروح تا این لحظه

سردار مرتضوی فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، آخرین تعداد تلفات انسانی در زلزله استان سیستان را 27 مجروح اعلام کرد.
 
***

زلزله در سراوان پس لرزه نداشته است

معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هیچ پس لرزه ای در پی زلزله هفت و نیم ریشتری عصر امروز در سراوان رخ نداده است.

?محمود میری در گفت و گو با ایرنا افزود: گروههای امدادی ار مرکز استان برای بررسی دقیق وضعیت به منطقه زلزله زده اعزام شده اند.

و در ادامه گفت: دو روستای ?مک سوخته و لولک دان? شهرستان سراوان در مرکز محدوده وقوع این زلزله قرار دارند اما هنوز گزارش رسمی از خسارات احتمالی در این روستاها دریافت نکرده ایم.

جانشین رییس ستاد حوادث سیستان و بلوچستان افزود: نیازمندیهای امدادی و پشتیبانی تاکنون به منطقه زلزله زده ارسال شده است.

***

درخواست لاریجانی ازدستگاههای مسئول درباره زلزله سراوان

لاریجانی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه با خبر شدیم زلزله ای با شدت بالا این منطقه و مناطق اطراف را لرزانده است، گفت: امیدواریم این زلزله خسارت زیادی به دنبال نداشته باشد و به خیر بگذرد اما باید دستگاه های ذی ربط در این زمینه فعال باشند و کمیسیون عمران نیز فعالیت خود را در این باره با جدیت آغاز کند.

***

آسمان مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان نیمه ابری می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی وضعیت هوای مناطق زلزله زده استان سیستان و بلوچستان طی چند روز آینده گفت: آسمان این استان طی فردا و پس‌فردا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد شد.

***

خسارتهای اندک زمین لرزه سراوان

فرماندار سراوان با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته در سراوان گفت: گزارش قابل توجهی از بروز خسارتهای زمین لرزه در منطقه زلزله زده گزارش نشده است.

محمد شریف خالقی در گفتگو با خبرنگار مهر در زاهدان اظهارداشت: زمین لرزه 7.5 ریشتری در سراوان و روستاهای اطراف موجب بروز خسارات اندکی در منطقه شده است و در مرکز زمین لرزه که منطقه گشت نیز بوده است خسارت قابل توجهی گزارش نشده است.

***
وقوع زلزله در عمق 95 کیلومتری زمین از خسارات زلزله کاست

مرتضی مرادی‌پور ، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: به دلیل اینکه زلزله در عمق 95 کیلومتری زمین رخ داده خسارت چندانی در پی نداشته است.

***

تایید فوت 40 نفر بر اثر زلزله

میر مرادزهی نماینده مردم سراوان از تایید فوت 40 نفر در زلزله سراوان خبر داد.

وی به خبرآنلاین گفت: استانداری به من گفت که تا کنون 40 نفر جانشان را از دست دادند اما از تعداد مصدومان آمار دقیقی ندارم.برق این مناطق هم قطع شده است.در شهرستان سراوان هم شدت زلزله زیاد بوده اما چون در طول روز زلزله رخ داده، مردم از خانه‌هایشان بیرون آمدند.

***

مصدومان زلزله تاکنون فقط 4 نفر/مورد فوتی هنوز گزارش نشده

قائم مقام وزیر بهداشت در زاهدان گفت: تعداد مصدومان زلزله سیستان و بلوچستان تاکنون فقط 4 نفر است و هیچ موردی از کشته تاکنون گزارش نشده است.

شکیبا در گفت و گو با فارس، افزود: خوشبختانه بر اساس اطلاعاتی که تاکنون بعد از گذشت حدود دو ساعت از وقوع زلزله 7.5 ریشتری گذشته تعداد مصدومان پایین است و فقط تاکنون 4 مصدوم در منطقه گشت داشته است و در شهرهای سراوان و خاش هیچ مورد مصدومی گزارش نشده است.

وی گفت: هیچ موردی از فوتی نیز تاکنون به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش نشده است اما احتمالاً در روستاهای مناطق زلزله تعدادی مصدوم شده باشند. هنوز مأموران در منطقه هستند ولی گزارش ارائه نشده است.

وی علت کندی اطلاع رسانی و اعلام آمار را قطع شبکه مخابراتی منطقه زلزله زده اعلام کرد.




برچسب ها : اخبار
نوشته شده توسط : زریافتی

 

سرتیپ شهید:ابراهیم نوری
نام پدر:غلامرضا
تاریخ تولد:1339
محل تولد:روستای کرباسک ازتوابع زابل
میزان تحصیلات:دیپلم
شغل:نظامی(افسر)
تاریخ شهادت:66/5/24
محل شهادت:میمک
زندگینامه:
وی درخانواده ای مذهبی پرورش یافت.تحصیلاتش راتااخذدیپلم به پایان رساند.درشهریورسال63واردآموزشگاه افسری شدوپس ازمدتی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد.براُثردرایت که ازخود نشان داداوراسردارویل سیستان می خواندند.سرانجام پس ازمدتی درتاریخ66/5/24درجبهه میمک به شهادت نایل شد.
شهید دارای اخلاق ورفتاری خداپسندانه بود.به انجام فرایض دینی اهمییت می داد.همیشه به دیداراقوام ودوستان می رفت.درمراسم سوگواری سالارشهیدان حضورفعالانه داشت
پدرشهیدمی گوید:ماازایشان راضی هستیم.امیدواریم که اونیزازماه راضی باشد
مادرشهید می گوید:ابراهیم مظلومترین فرزندمن بود.وی همانند سرورش امام حسین(ع)مظلومانه دردیار غربت شهیدشد



نوشته شده توسط : زریافتی

 

سرلشکر شهید: خلبان امیر مرادقلی
نام پدر: میران
تاریخ تولد:1335
محل تولد: گرگان
میزان تحصیلات : لیسانس
شغل: نظامی (افسر)
تاریخ شهادت : 21/11/63
محل شهادت: مراجعت از مأ موریت
زندگینامه :
سر لشکر خلبان امیر مرادقلی در سال 1335 در یکی از روستا های مازندران دیده به جهان گشود . تحصیلات مقطع ابتدایی را در زادگاهش مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان گرگان به پایان رساند سپس جهت استخدام در نیروی هوایی ارتش به تهران عزیمت و در امتحان ورودی خلبانی پذیرفته شد مدت هجده ماه از دوری آموزشی خلبانی را در ایران سپری کرده و برای تکمیل آموزش به کشور آمریکا اعزام شد و این دوره را با موفقیت به پایان رساند در زمان حضور در آمریکا نمازش ترک نمی شد وقتی نماز میخواند آمریکایها فکر میکردند او در حال ورزش کردن است .سپس به ایران برگشت ودر خدمت نیروی هوایی قرار گرفت.
باا آغاز جنگ تحمیلی او نیز همانند سایر رزمندگان در عملیاتهای فراوان شرکت جست و بارها مواضع دوشمن بعثی را مورد هدف قرار داد.
سر انجام در تاریخ21/11/63 به همراه پنج تن از پرسنل نیروی هوایی همکار خویش در هنگام مراجعت از مأموریت هواپیمایش دچار نقص فنی شد و سقوط کردو به شهدا پیوست.



نوشته شده توسط : زریافتی

 

 

 سرلشکر شهید: خلبان محمد میر
نام پدر:مزار
تاریخ تولد:1330
محل تولد: روستای شهرک از توابع زابل
میزان تحصیلات : لیسانس
شغل: نظامی (افسر)
تاریخ شهادت : 1359
محل شهادت: آسمان بصره و آبادان
زندگینامه :
ایشان در خانواده ی کشاورز و متدین دیده به جهان گشود در اوایل کودکی پدرش را از دست داد تحصیلات خویش را با سختی بسیار به پایان رسانید سپس در سال1349در دانشکده ی افسری خلبانی نیروی هوایی ارتش پذیرفته شد در سال1350جهت فراگیری علوم و فنون خلبانی به کشور آمریکا اعزام ودر سال1352 به عنوان اولین خلبان (استان سیستان و بلوچستان )موفق به گذراندن دورهای خلبانی هواپیماهای شکاری اف-4گردیداو در پایگاهای شکاری هوایی تهران ، شیراز، همدان ،بندرعباس خدمت کرده است ودر پایگاه هوایی بندر عباس عهده دار سمت های زیر بوده است
1-فرماندهی مهندسی و تحصیلات کل پایگاه 2- مسئول عقید تی سیاسی پایگاه 3- عضو ارشد انجمن اسلامی پایگاه 4-عضو ارشد جهاد پایگاه 5- مسئول عملیات گردان پایگاه 6 – فرماندهی و هماهنگ کننده عملیاتهای هوایی جبهه
او در یکی از پروازهای برون مرزی در سال1359 پس از انجام عملیات مورد نظر هنگام مراجعت در آسمان بصره به آبادان هواپیمایشان مورد اثابت موشک دشمن قرار گرفت
 



نوشته شده توسط : زریافتی

 

سرتیپ شهید: رحمان بزی
نام پدر:غلامرضا
تاریخ تولد:1341
محل تولد: روستای غلامان از توابع زابل
میزان تحصیلات :دیپلم
شغل: نظامی (افسر)
تاریخ شهادت : 21/12/63
محل شهادت: جزیره مجنون عراق
زندگینامه :
ایشان در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان ادامه داد سالهای پایانی تحصیلات وی مصادف با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی بود ایشان علاقه ی خاصی به حضور در جبهه داشت در شهریور ماه 63به استخدام ارتش در آمد و اعزام به جبهه گردید در دوران کودکی و نوجوانی علاقه ی خاصی به خواندن نماز و حضور در مسجد و مطالعه کتابهای دینی و مذهبی داشت تلاوت قرآن و آموزن آن به بچه ها از دیگر خصوصیات اخلاقی او بود ایشان در آخرین مرخصی به یکی از خواهرانش گفته بود یکی از شهیدان را خواب دیده است که بااو در باغی سر سبز و خرم بوده و او نیز انشا الله شهید خواهد شد. سر انجام پس از دو سال حضور فعال در جبهه ایمان با شجاعت و رشادتهای بی نظیر در اکثر عملیاتها سر انجام در مورخه ی 21/12/36در عملیات بدر و در جزایر مجنون بر اثر اثابت ترکش به فیض شهادت نایل آمد



نوشته شده توسط : زریافتی


نام: قاسم
نام خانوادگی: میرحسینی
سال تولد: 1342
وضعیت تاهل: متاهل
محل تولد:: زابل
آخرین مسئولیت:جانشین لشکر 41 ثارا...
تاریخ شهادت: دیماه 1365 عملیات کربلای

زندگینامه

درخرداد ماه 1342در سیستان فرزندی پابه این دنیا گذاشت که بعدها آوازه اش در سراسر جبهه های جنگ پیچید ،پدرش کشاورز بود واورا میرقاسم نام نهاد میر قاسم میر حسینی کوچکترین فرزند  خانواده هشت نفری بود

تحصیلات ابتدایی وراهنمایی رادر جزینک به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به هنرستان کشاورزی زابل رفت. درسال 1360 با اتمام تحصیلات به عضویت سپاه درآمد و باتوجه به لیاقتها و شایستگی هایش در سن هیجده سالگی برای گذراندن دوره فرماندهی به تهران اعزام شد.

در عملیات آزاد سازی خرمشهر شرکت کرد و پس از آموزش تکمیلی به فرماندهی گردان شهید مطهری لشکر 41 ثارا... برگزیده شد.

این جوان رعنا قامت سیستانی لیاقت خود رادر جنگ به اثبات رساند و به سرعت تا جانشینی فرماندهی لشکر 41 ثارا... پیش رفت سرانجام درعملیات کربلای پنج به شهادت رسید و  زابلستان فرزند برومندش را ازدست داد.

فرازی ازوصیتنامه شهید

خدایا به یکانگی ات و اینکه شریک و همتایی برایت نیست و معبود واقعی هستی شهادت می دهم . بار خدایا به پیامبر خاتمت حضرت محمد (ص) که فرستاده و رسول تواست شهادت می دهم و به اینکه حضرت علی (ع) پیشوا وامام اول شیعیان است واینکه قیامت روز رستاخیز حق است شهادت می دهم . بار خدایا به اینکه نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام عزیز حق است و جنگ عراق علیه ایران به ماتحمیل شده وامروزفرزندان برومنداین ملت  ایثارگرانه از تمامیت ارضی- اسلامی – عقیدتی – مکتبی خود دفاع می کنند شهادت میدهم.



نوشته شده توسط : زریافتی

در گردان ما برادری بود که همیشه عادت داشت پیشانی شهدا را ببوسد

 وقتی شهید شد بچه ها تصمیم گرفتند پیشانی او را غرق بوسه کنند

 پارچه را که کنار زدیم نعش بی سر او دل ما را آتش زد...



نوشته شده توسط : زریافتی

شهید مجتبی کیخایی 

 

26 اسفند 1368 در خانه ابراهیم کیخائی جهان تیغ در شهر زابل فرزندی پا به عرصه وجود گذارد که پدر، او را مجتبی نام نهاد. مجتبی چون دیگر همسالان در هفت سالگی به مدرسه رفت و در دبستان و مدرسه راهنمایی پاسدار شهرستان زابل به تحصیل پرداخت. آن گاه تا مقطع دوم دبیرستان در هنرستان کشاورزی شهید ارباب رشید زابل مشغول به درس بود که مرغ خوش الحان شهادت بر بام بلند آرزوهایش به نغمه خوانی نشست و او را بر سدره فیض الهی آشیانه داد. مجتبی در خانواده ای بالیده بود که چون دیگر خانواده های اصیل سیستان، عشق به ولایت و اهل بیت علیهم السلام را با خون خویش در آمیخته داشتند و ولایت را از افق تأییدات خداوندی می نگریستند. بنابراین مسلم بود که خمیره وجود این نوجوان را نیز به شبنم عشق آل الله تر نموده باشند تا در راست کرداری و راستگویی و پیروی از سیره نبوی و ائمه معصوم نمونه باشد. 

 

 

عشق به عاشورائیان چنان در جان کوچک مجتبی رسوخ کرده بود که بیشتر اوقات را در فضاهای مذهبی می گذراند و در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجودش را وقف مساجد و حسینیه ها نموده بود. از سنین کودکی تمام ماه رمضان را به روزه و دعا و ذکر فضیلت های این ماه انسان ساز می گذراند. او با وجود این که چهارمین فرزند خانواده بود اما خرید خانه و مددرسانی به پدر و مادر و حتی آشنایان و همسایگان دور و نزدیک بر شانه های نازک این ادب آموخته مکتب حسینی بود. او جوششی در آمیخته با همت و اراده و پشتکار داشت. گویی که همه تلاش وی بر آن بود که باغسار این تلاش و اراده، برگ و بار دهد تا بتواند در سایه اش به آرامی بیارامد. عاقبت نیز بدان هنگام که با دوست نوجوان شهیدش، جابر قویدل، عازم زاهدان بود در منطقه دشت تاسوکی در آغوش مرگی سرخ که عطر شهادت و رسیدن به لقاء الله را در فضا می پراکند غنود و در حالی که پیکرش از زخم تیرهای عناصر جهل و استکبار چاک چاک بود آخرین تبسم مهربان اش را بر دشت های سوخته سیستان پاشید و به دیار جانان رفت. 



نوشته شده توسط : زریافتی


به این سایت رأی بدهید به این سایت رأی بدهید
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 136948
کل یادداشتها ها : 189