سفارش تبلیغ
صبا ویژن
معبرسایبری تاسوکی

در کودکی خوانده بودیم” آن مرد درباران آمد”؛ غافل ازاینکه تاآن مردنیاید، باران نمی بارد . . .

طوایف مختلف استان سیستان و بلوچستان اعم از سنی و شیعه اقدام تروریستی صبح امروز زابل را محکوم کردند این درحالیست که رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز با محکوم کردن اقدام تروریستی امروز در زابل گفته است که شهادت دادستان زابل هیچ گونه ارتباطی با حوادث اخیر استان ندارد

 

 

 

 

 

 

 

 

صبح امروز دادستان زابل به وسیله اشرار مسلح در این شهر ترور شد که موجب تاثر عمیق مردم این استان از جمله اقشار مختلف شیعه و سنی شد.

گروههای و طوایف مختلف استان سیستان و بلوچستان این ترور را محکوم کردند و اقدامات لازم برای دستگیری عوامل ترور نیز در حال انجام است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی پیش از ظهر چهارشنبه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت این خادم دستگاه قضا به خبرنگاران گفت: از آنجا که شهید نوری در خصوص برخورد با عوامل شرارت و همچنین سارقان مسلح و باند های مواد مخدر در منطقه سیستان جدیت و پشتکار بسیاری داشت لذا مورد ترور کوردلان منافق و اشرار واقع شد و به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه در همین رابطه هیئتی متشکل از کارشناسان دادگستری برای بررسی و شناسایی عاملان این جنایت به شهرستان زابل اعزام شده است ادامه داد: یکی از دغدغه های این شهید بزرگوار ایجاد امنیت در این منطقه و مقابله و مبارزه در برابر اشرار مسلح بود که این نیت صادقانه و حس وظیفه شناسی منجر به شهادت وی شد.

رییس دادگستری استان با بیان اینکه عوامل این ترور به زودی توسط نیروهای امنیتی شناسایی و با اقتدار دستگاه قضایی به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید افزود: دستگاه قضایی استان تا حصول نتیجه و دستگیری و همچنین مجازات عوامل شرارت و ترور در این منطقه دست از تلاش بر نخواهد داشت.

سرنخ هایی از ترور دادستان زابل

در همین حال معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از به دست آمدن سرنخ هایی مبنی بر عاملان دخیل در ترور دادستان زابل و این جنایت خبر داد.

رجبعلی شیخ زاده صبح امروز به خبرنگاران گفت: سرنخ هایی از چگونگی و جزئیات این حادثه و همچنین عوامل این جنایت که با به کار گیری یک دستگاه خودرو پژو 405 از محل جنایت متواری شدند به دست آمده است.

وی از انتشار جزئیات بیشتر به منظور حفظ اطلاعات امنیتی و پلیسی خودداری کرد و گفت: تا دستگیری افراد مجرم و دخیل در این حادثه تروریستی امکان تشریح و انتشار بیشتر جزئیات حادثه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ترور شهید نوری ارتباطی با گروهک های معاند نظام ندارد اظهار داشت: از آنجا که دادستان زابل مجاهدت و اهتمام بالایی در برخورد با مخلان امنیت و همچنین اشرار داشت لذا این اقتدار و عزم و اراده وی برای اشرار قبل تحمل نبود و منجر به طراحی نقشه ترور وی شد.

وی گفت: در طی ماه های گذشته به دلیل صدور چندین حکم توسط دادستان زابل علیه اشرار مسلح و پرونده های سرقت مسلحانه و همچنین مواد مخدر لذا این اقدامات به منظور اجرای عدالت و تامین امنیت برای مردم با واکنش ناجوانمردانه اشرار مسلح روبرو شد.

شیخ زاده در تشریح جزئیات این حادثه گفت: شهید نوری مقارن ساعت 7 و 45 دقیقه صبح امروز هنگام عزیمت به محل کارش در مقابل بیمارستان امیرالمونین (ع) شهرستان زابل با رگبار گلوله اشرار به همراه راننده خود به شهادت رسید.

وی با اطمینان خاطر افزود: با به دست آمدن اطلاعات مناسبی که در این زمینه توسط کارشناسان و نیروهای امنیتی به دست آمده به زودی مجرمان فراری دستگیر خواهند شد.

مجمع نمایندگان استان ترور دادستان زابل را محکوم کرد

مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه ای ترور دادستان زابل را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این بیانیه که روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد ضمن محکومیت این جنایت بر برخورد قاطع مسئولان دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی با اشرار و تروریست ها تاکید شد.

جرعه شهادت

شهید موسی نوری قلعه نو فرزند حسین در تاریخ دوازدهم فروردین سال 1355 در زاهدان چشم به جهان گشود.

این شهید بزرگوار که در رشته جزا و جرم شناسی تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را به پایان رساند به عنوان مدیر دادگستری شهرستان ایرانشهر، دادستان هیرمند و همچنین دادستان شهر زابل همواره در راه تامین امنیت و برخورد و مقابله با شرارت عزمی راسخ داشت.

به گزارش خبرنگار مهر تدین، تعصب و خلوص در انجام فعالیت‌های کاری همواره از رفتار های شایسته و مورد زبانزد مردم در خصوص شخصیت این شهید بزرگوار بود.

شهید نوری در خانواده‌ای کشاورز پرورش یافت و توانست در طی سال های خدمتش همواره برای مردم استان منادی امنیت و آرامش باشد.

این شهید بزرگوار که اهتمام و تلاش ویژه ای برای برخورد با اشرار و مخلان امنیت در منطقه سیستان در طی سال های گذشته از خود نشان داد در صبحگاه روز چهارشنبه 15 آبان ماه همزمان با دومین روز از ماه شهادت و ایثار جان خود را در راه آرمان های انقلاب اسلامی از دست داد و جرعه شهادت نوشید.

وداع با شهید نوری

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مطهر شهید موسی نوری قلعه نو دادستان شهرستان زابل روز چهارشنبه مقارن ساعت 15 از مقابل مصلی المهدی(ع) این  شهرستان با حضور پر شور مردم ولایتمدار و انقلابی سیستان تشییع و پس از آن برای خاکسپاری به زادگاهش شهرستان زاهدان منتقل می‌شود.

در همین راستا مردم شهید پرور زاهدان روز پنجشنبه ساعت 9 صبح برای تشییع پیکر پاک این شهید و بدرقه وی تا آرمگاه ابدی اش در گلزار شهدای زاهدان در مقابل دادگستری استان حضور خواهند یافت.

 

 



نوشته شده توسط : زریافتی


به این سایت رأی بدهید به این سایت رأی بدهید
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 11
کل بازدید : 137376
کل یادداشتها ها : 189